search SZUKAJ menu MENU
Inwestycje spóldzielcze, a polityka marketingowa

Inwestycje spóldzielcze, a polityka marketingowa

Spółdzielnie mieszkaniowe

Październik
2019
22
511
odwiedzin
strony
0
komentarze
dodane
0
zdjęcia
dodane
Deweloperzy to główne podmioty dysponujące kapitałem na rynku budowlanym. To oni dyktują trendy, jeśli chodzi o pomysły na rozbudowę nowych obiektów mieszkalnych, wybór lokalizacji czy sposoby traktowania klienta. W dobie ostrej rywalizacji i ożywionego zainteresowania zakupem mieszkań celem najmu i późniejszej odsprzedaży, ta ostatnia kwestia nabrała na znaczeniu. Liczne portale internetowe prezentują szereg bonusów w cenie mieszkań, proponowanych przez różne firmy. Łączy je punkt zbieżny obecny w polityce marketingowej większości działających na rynku deweloperów - otóż oferty pozostawiają mniej pola do negocjacji cenowej, dając w zamian różne bonusy dodatkowe. Przeceny w branży budowlanej znalazły już, co zrozumiałe, wielu entuzjastów, tzw. łowców okazji. Osoby te mają dziś bardziej ograniczone pole manewrów niż jeszcze rok temu.

Oczywiście, każda spółdzielnia mieszkaniowa pilnie obserwuje sztuczki marketingowe stosowane przez deweloperów, jeśli planuje dalszą rozbudową. Zdarza się już, że administracja spółdzielni proponuje spotkania celem omówienia transakcji w dogodnej dla klienta porze, czasem u niego w domu. Częstą praktyką są promocje na pomieszczenia przynależne, czyli garaże i piwnice. Warto wiedzieć jednak, że rzeczywisty koszt takiego prezentu dla lokatora jest niższy niż wynikałoby to z cennika. Spółdzielnie mogą też zaoferować się, jeśli chodzi o pomoc w wyprowadzce lub pomóc przy wykończeniu lokalu. Jeśli klient przystanie na taką propozycję, wynegocjowania rabatu na zakup samego mieszkania będzie jednak trudniejsze.

Bonusy i opcje promocyjne tego typu stosowane są raczej podczas realizacji drogich inwestycji, przykładowo budowy apartamentowców. Warto mieć na uwadze fakt, ze większość mieszkań, które budują spółdzielnie trafia na własność ludzi żyjących na średnim lub nieco wyższym niż przeciętny poziomie. Wielu z nowych lokatorów decyduje się na nawet na wykończenie lokalu samodzielnie po niższych kosztach, by zaoszczędzić nieco na pracach wykończeniowych. Z tego powodu maksymalne obniżenie ceny jednego metra kwadratowego to nadal oś przewodnia polityki marketingowej wielu spółdzielni.

Niewielkim wydatkiem dla spóldzielni jest za to przygotowanie projektu otoczenia wokół nowych budynków, więc na tym polu widać duży postęp. Każda wspólnota przywiązuje dziś większą wagę do estetyki placów i zieleńców. Istotne są też elementy zabezpieczające. Blisko polowa budynków na osiedlach posiada już grodzenia, przy czym częściej decyduje się na to wspólnota mieszkaniowa.

chevron_left

Adresy spółdzielni mieszkaniowych

Astra - Spółdzielnia Mieszkaniowa

ul. Kowieńska 3/15
16-400, Suwałki    woj. podlaskie

Spasowskiego 13 - Spółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa

Smulikowskiego 13
00-348, Warszawa    woj. mazowieckie

Puławska Spółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa - Zarząd

ul. Cichockiego 13
24-100, Puławy    woj. lubelskie

Zacisze Domowe - Spółdzielnia Budowlano Mieszkaniowa

ul. Grajewska 2
03-766, Warszawa    woj. mazowieckie

Spółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa

Konopnica
21-030, Motycz    woj. lubelskie

Filar - Spółdzielnia Mieszkaniowa

ul. Grochowskiej 280
, Warszawa    woj. mazowieckie

Miastecka Spółdzielnia Mieszkaniowa

ul. Długa 10
77-200, Miastko    woj. pomorskie

Przyszłość - Spółdzielnia Mieszkaniowa

ul. ks. kard. Wyszyńskiego 2
74-300, Myślibórz    woj. zachodniopomorskie

Spółdzielnia Mieszkaniowa

Przytoczno 1
21-146, Jeziorzany    woj. lubelskie

Hutnik - Spółdzielnia Mieszkaniowa

Osiedle Ogrody 7a
27-400, Ostrowiec Świętokrzyski    woj. świętokrzyskie