Inwestycje spóldzielcze, a polityka marketingowa
Spółdzielnie mieszkaniowe
bonus, mieszkanie, zakup, inwestycja
Deweloperzy to główne podmioty dysponujące kapitałem na rynku budowlanym. To oni dyktują trendy, jeśli chodzi o pomysły na rozbudowę nowych obiektów mieszkalnych, wybór lokalizacji czy sposoby traktowania klienta. W dobie ostrej rywalizacji i ożywionego zainteresowania zakupem mieszkań celem najmu i późniejszej odsprzedaży, ta ostatnia kwestia nabrała na znaczeniu. Liczne portale internetowe prezentują szereg bonusów w cenie mieszkań, proponowanych przez różne firmy. Łączy je punkt zbieżny obecny w polityce marketingowej większości działających na rynku deweloperów - otóż oferty pozostawiają mniej pola do negocjacji cenowej, dając w zamian różne bonusy dodatkowe. Przeceny w branży budowlanej znalazły już, co zrozumiałe, wielu entuzjastów, tzw. łowców okazji. Osoby te mają dziś bardziej ograniczone pole manewrów niż jeszcze rok temu.
Oczywiście, każda spółdzielnia mieszkaniowa pilnie obserwuje sztuczki marketingowe stosowane przez deweloperów, jeśli planuje dalszą rozbudową. Zdarza się już, że administracja spółdzielni proponuje spotkania celem omówienia transakcji w dogodnej dla klienta porze, czasem u niego w domu. Częstą praktyką są promocje na pomieszczenia przynależne, czyli garaże i piwnice. Warto wiedzieć jednak, że rzeczywisty koszt takiego prezentu dla lokatora jest niższy niż wynikałoby to z cennika. Spółdzielnie mogą też zaoferować się, jeśli chodzi o pomoc w wyprowadzce lub pomóc przy wykończeniu lokalu. Jeśli klient przystanie na taką propozycję, wynegocjowania rabatu na zakup samego mieszkania będzie jednak trudniejsze.
Bonusy i opcje promocyjne tego typu stosowane są raczej podczas realizacji drogich inwestycji, przykładowo budowy apartamentowców. Warto mieć na uwadze fakt, ze większość mieszkań, które budują spółdzielnie trafia na własność ludzi żyjących na średnim lub nieco wyższym niż przeciętny poziomie. Wielu z nowych lokatorów decyduje się na nawet na wykończenie lokalu samodzielnie po niższych kosztach, by zaoszczędzić nieco na pracach wykończeniowych. Z tego powodu maksymalne obniżenie ceny jednego metra kwadratowego to nadal oś przewodnia polityki marketingowej wielu spółdzielni.
Niewielkim wydatkiem dla spóldzielni jest za to przygotowanie projektu otoczenia wokół nowych budynków, więc na tym polu widać duży postęp. Każda wspólnota przywiązuje dziś większą wagę do estetyki placów i zieleńców. Istotne są też elementy zabezpieczające. Blisko polowa budynków na osiedlach posiada już grodzenia, przy czym częściej decyduje się na to wspólnota mieszkaniowa.
chevron_left